Logo Modernism (en Inglés)

Müller, Jens ; Remington, R. Roger · Taschen

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Reseña del libro

Modernist aesthetics in architecture, art, and product design are familiar to many. In soaring glass structures or minimalist canvases, we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints of the past. Less well-known, but no less fascinating, is the distillation of modernism in graphic design.This unprecedented TASCHEN publication, authored by Jens Müller, brings together approximately 6,000 trademarks, focused on the period 1940-1980, to examine how modernist attitudes and imperatives gave birth to corporate identity. Ranging from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, the sweeping survey is organized into three design-orientated chapters: Geometric, Effect, and Typographic. Each chapter is then sub-divided into form and style led sections such as alphabet, overlay, dots and squares.Alongside the comprehensive catalog, the book features an introduction from Jens Müller on the history of logos, and an essay by R. Roger Remington on modernism and graphic design. Eight designer profiles and eight instructive case studies are also included, with a detailed look at the life and work of such luminaries as Paul Rand, Yusaku Kamekura, and Anton Stankowski, and at such significant projects as Fiat, The Daiei Inc., and the Mexico Olympic Games of 1968. An unrivaled resource for graphic designers, advertisers, and branding specialists, Logo Modernism is equally fascinating to anyone interested in social, cultural, and corporate history, and in the sheer persuasive power of image and form.

Opiniones del Libro

Manuel Alejandro Paez Acevedo Viernes 24 de Enero, 2020

"Es genial, sirve muchísimo de inspiración a la hora de desarrollar cualquier proyecto de Branding. Además el diseño del libro es impecable."

Jose Alberto Meneses Herrera Domingo 30 de Agosto, 2020

"El libro está excelente, tiene muchas referencias, lo recomiendo mucho"

Leoncio Rebolledo Viernes 28 de Mayo, 2021

"El contenido muy bueno, la calidad de impresión y empaste excepcional, sólo venía con daño la cubierta, un pequeño raspado, lo demás perfecto."

Miércoles 23 de Junio, 2021

"Un libro de colección. Tamaño gigante, ideal para apreciar tanto en su formato como en su contenido. Funciona como un catálogo, un recorrido por los principales logotipos del siglo XX hasta hoy. Ideal para quienes buscan inspiración en diseño de logos. "

Juan Sebastian Trinidad Jueves 19 de Agosto, 2021

"Es un libro muy lindo esteticamente como en su contenido, mi favorito en la colección."

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