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portada A Sleepwalker's Guide to Social Media (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
208
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 2.0 cm
Peso
0.34 kg.
ISBN13
9781509537419
N° edición
1

A Sleepwalker's Guide to Social Media (en Inglés)

Tony D. Sampson (Autor) · Polity Press · Tapa Blanda

A Sleepwalker's Guide to Social Media (en Inglés) - Sampson, Tony D.

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "A Sleepwalker's Guide to Social Media (en Inglés)"

Positing online users as 'sleepwalkers', Tony Sampson offers an original and compelling approach for understanding how social media platforms produce subjectivities.Drawing on a wide range of theorists, including A.N. Whitehead and Gabriel Tarde, he provides tools to track his sleepwalker through the 'dark refrain of social media': a refrain that spreads through viral platform architectures with a staccato-like repetition of shock events, rumours, conspiracy, misinformation, big lies, search engine weaponization, data voids, populist strongmen, immune system failures, and far-right hate speech. Sampson's sleepwalker is not a pre-programmed smartphone junkie, but a conceptual personae intended to dodge capture by data doubles and lookalikes. Sleepwalkers are neither asleep nor wide awake; they are a liminal experimentation in collective mimicry and self-other relationality. Their purpose is to stir up a new kind of community that emerges from the potentialities of revolutionary contagion. At a time in which social media is influencing more people than ever, A Sleepwalker's Guide to Social Media is an important reference for students and scholars of media theory, digital media and social media.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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