¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Adversative and Concessive Conjunctions in EFL Writing: Corpus-Based Description and Rhetorical Structure Analysis (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
234
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.53 kg.
ISBN13
9789811578366

Adversative and Concessive Conjunctions in EFL Writing: Corpus-Based Description and Rhetorical Structure Analysis (en Inglés)

Yan Zhang (Autor) · Springer · Tapa Dura

Adversative and Concessive Conjunctions in EFL Writing: Corpus-Based Description and Rhetorical Structure Analysis (en Inglés) - Zhang, Yan

Libro Nuevo

S/ 500,60

S/ 1.001,20

Ahorras: S/ 500,60

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 05 de Agosto y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Adversative and Concessive Conjunctions in EFL Writing: Corpus-Based Description and Rhetorical Structure Analysis (en Inglés)"

This book explores the usage patterns of a group of adversative and concessive conjunctions in English texts written by Chinese EFL learners and their native speaker counterparts. Focusing on probability profiles and systemic potentials, the study encompasses three stages and combines the strengths of two research methods - the corpus-based approach and text-based analysis - to examine the conjunctions under the theoretical framework of systemic functional linguistics and rhetorical structure theory. Starting with an overview of seventeen conjunctions across two corpora in terms of overall frequency, positional distribution and distribution of semantic categories, the book then offers a more detailed discussion of three individual conjunctions, highlighting the interconnections between 1) syntactic positions and co-occurrence patterns and 2) semantic relations encoded by these conjunctions. Lastly, it presents a case study of one full-length text taken from the learner corpus, applying rhetorical structure theory to provide new insights into the relevance of adversative and concessive relations to text structure. This comprehensive, in-depth analysis is both diagnostic and pedagogically informative.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes