Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Becoming an Antiracist School Leader: Dare to Be Real (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.4 x 16.5 x 3.6 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN13
9780807767863

Becoming an Antiracist School Leader: Dare to Be Real (en Inglés)

Patrick A. Duffy (Autor) · Teachers College Press · Tapa Blanda

Becoming an Antiracist School Leader: Dare to Be Real (en Inglés) - Duffy, Patrick A. ; Banks, James a.

Libro Físico

S/ 213,74

S/ 427,47

Ahorras: S/ 213,74

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Becoming an Antiracist School Leader: Dare to Be Real (en Inglés)"

Eradicating systemic racism in our schools requires a systemic response. This book describes an adaptive framework that includes ten tenets for developing structural and curricular antiracist leadership. In three parts, school leaders are asked to: Know Themselves through self-reflection and racial autobiography; Distinguish Knowledge From Foolishness through critical race ethnography and an exploration of racial identity development; and Build for Eternity by using a model for student-centered antiracist leadership development. Providing a combination of scholarly and practical examples, readers will learn how to foster academic success, cultural proficiency, and critical consciousness in all learners. The text features a comprehensive, 3-year critical ethnographic study of a Midwestern high school and its ups and downs with antiracist leadership. This resource offers both a vision and everyday guidance to any educator committed to an antiracist democracy, educational love, student empowerment, leadership development, liberatory teaching and learning, and racial equity. Book Features: Introduces a ten-point model for antiracist leadership development with practical applications for the leaders of systems, schools, and student groups. Describes an adaptive framework for approaching antiracist school leadership through reflective racial autobiography, critical ethnographic research, and student-centered leadership development. Examines a high school attempting to enact antiracist leadership, including analysis of the environment through a critical race theory lens and a breakdown of interviews with 30 leaders through the lens of their racial identity development. Contains ten personal narratives from a diverse group of antiracist leaders who detail a rich tapestry of a high-functioning school district in St. Louis Park, MN.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes