¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Computational Thinking Curricula in K–12: International Implementations (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
322
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262548052

Computational Thinking Curricula in K–12: International Implementations (en Inglés)

Abelson Harold,Kong Siu-Cheung (Autor) · The Mit Press · Tapa Blanda

Computational Thinking Curricula in K–12: International Implementations (en Inglés) - Abelson Harold,Kong Siu-Cheung

Libro Físico

S/ 175,75

S/ 351,50

Ahorras: S/ 175,75

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Computational Thinking Curricula in K–12: International Implementations (en Inglés)"

An international overview of how policy makers, curriculum developers, and school practitioners can integrate computational thinking into K-12 curricula. In today's digital society, computational thinking (CT) is a critical component of all children's education. In Computational Thinking Curricula in K-12, editors Harold Abelson and Siu-Cheung Kong present a range of professional perspectives on the most effective ways to integrate CT into school curricula. Their edited volume, which offers an overview of educational policy, curriculum development, school implementation, and classroom practice, will appeal especially to policy makers, curriculum developers, school practitioners, and educational researchers. The essays cover twelve countries and regions across three continents: Australia, China, Finland, Hong Kong, India, Israel, New Zealand, Singapore, South Korea, Spain, Taiwan, and the United Kingdom, with a particular emphasis on Asia. A companion to the editors' earlier Computational Thinking Education in K-12, this book consists of two sections: 1) educational policy and curriculum development and 2) school implementation and classroom practice. The authors delve into issues of regional history; governmental planning; official initiatives; leadership commitment; curriculum design; pedagogical implementation; equity, diversity, and inclusion; assessment, including longitudinal assessment across age groups; formal and informal learning approaches to CT; and teacher development. Specific topics include core competencies and CT education, robotics education and CT, AI and CT, and game-based platforms for computational problem-solving. The varying ways that CT is being integrated into the early grades, in particular, presents an interesting case study in international comparative education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes