Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Corpus Linguistics and Cross-Disciplinary Action Research: A Study of Talk in the Mathematics Classroom (Routledge Applied Corpus Linguistics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367348540

Corpus Linguistics and Cross-Disciplinary Action Research: A Study of Talk in the Mathematics Classroom (Routledge Applied Corpus Linguistics) (en Inglés)

Joanna Baumgart (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Dura

Corpus Linguistics and Cross-Disciplinary Action Research: A Study of Talk in the Mathematics Classroom (Routledge Applied Corpus Linguistics) (en Inglés) - Joanna Baumgart

Libro Nuevo

S/ 456,97

S/ 913,93

Ahorras: S/ 456,97

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Miércoles 17 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Corpus Linguistics and Cross-Disciplinary Action Research: A Study of Talk in the Mathematics Classroom (Routledge Applied Corpus Linguistics) (en Inglés)"

In this book, Joanna Baumgart offers a detailed and innovative account of how a mixed methods approach, combining corpus linguistics and discourse analysis, can shed light on educational practice. Corpus Linguistics and Cross-Disciplinary Action Research is based on a 22,000-word corpus of mathematics lessons in a multicultural secondary school in Ireland with the analysis of classroom data supported by insights from reflective meetings with the participating teacher. It demonstrates how examination of video recordings of lessons and reflective conversations facilitate discursive changes in the classroom and increase teacher awareness of classroom interaction. Throughout, the role of teacher talk is used as a model in the subject-specific discourse into which students are socialized. Baumgart also relates the story of a successful interdisciplinary approach to action research, thereby providing an example of how talk and interaction can be examined within wider educational contexts.Building on the premise of the key role which language, and talk in particular, plays in teaching and learning processes, this book will be of keen interest to teacher-educators as well as researchers in the fields of corpus linguistics, discourse analysis and educational linguistics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes