Envío GRATIS a TODO el Perú ¡Feliz día del libro!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Creative World Building and Creature Design: A Guide for Illustrators, Game Designers, and Visual Creatives of all Types (Dover art Instruction) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
27.4 x 21.1 x 1.0 cm
Peso
0.57 kg.
ISBN13
9780486828657
N° edición
N/A

Creative World Building and Creature Design: A Guide for Illustrators, Game Designers, and Visual Creatives of all Types (Dover art Instruction) (en Inglés)

Mark Nelson (Autor) · Dover Publications · Tapa Blanda

Creative World Building and Creature Design: A Guide for Illustrators, Game Designers, and Visual Creatives of all Types (Dover art Instruction) (en Inglés) - Nelson, Mark

5 estrellas - de un total de 5 estrellas 1 opiniones
Libro Nuevo

S/ 90,42

S/ 180,85

Ahorras: S/ 90,42

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 13 de Mayo y el Viernes 24 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Creative World Building and Creature Design: A Guide for Illustrators, Game Designers, and Visual Creatives of all Types (Dover art Instruction) (en Inglés)"

When artists and designers explore or create a fictional setting, the milieu must be completely fleshed out, explained, and designed. In this book, comic and gaming art veteran Mark A. Nelson explores and demonstrates his methods for fashioning visually stunning, believable environments for fantasy creatures and characters. Scores of images and step-by-step examples illustrate how variation and experimentation lead to fresh, original designs for otherworldly beings, their environments, and their stories. Nelson discusses how to find ideas and borrow from history to add the strength of realism to a fantasy world. In describing the best ways to establish a habitat, he offers specifics about climate, terrain, flora, and wildlife. He shares insights into founding societies in terms of their means of survival, manner of warfare, spiritual practices, style of dress, and levels of technology. All visual creatives who work with imaginative material -- illustrators, comic artists, and writers -- will take a lively interest in this source of inspiration and practical knowledge. "In sixteen breezy-yet-surprisingly-concise chapters he covers everything from visual problem solving to spirituality to warfare to transportation, not with the idea of giving the reader lessons to copy by rote but rather as prompts to develop their own original concepts. If I were suggesting three books every budding artist should have at their fingertips they would be Figure Drawing for All It's Worth by Andrew Loomis, Imaginative Realism: How to Paint What Doesn't Exist by James Gurney, and, most definitely, Mark's Fantasy World-Building." -- Muddy Colors

Opiniones del libro

Denisse AmanquiJueves 21 de Diciembre, 2023

Bien libro, detallado y con ejemplos

00
Ver más opiniones de clientes
  • 100% (1)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes