Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Crossing bar Lines: The Politics and Practices of Black Musical Space (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
204
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781496832108

Crossing bar Lines: The Politics and Practices of Black Musical Space (en Inglés)

James Gordon Williams (Autor) · University Press Of Mississippi · Tapa Dura

Crossing bar Lines: The Politics and Practices of Black Musical Space (en Inglés) - James Gordon Williams

Libro Nuevo

S/ 542,21

S/ 1.084,42

Ahorras: S/ 542,21

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Crossing bar Lines: The Politics and Practices of Black Musical Space (en Inglés)"

In Crossing Bar Lines: The Politics and Practices of Black Musical Space James Gordon Williams reframes the nature and purpose of jazz improvisation to illuminate the cultural work being done by five creative musicians between 2005 and 2019. The political thought of five African American improvisers--trumpeters Terence Blanchard and Ambrose Akinmusire, drummers Billy Higgins and Terri Lyne Carrington, and pianist Andrew Hill--is documented through insightful, multilayered case studies that make explicit how these musicians articulate their positionality in broader society. Informed by Black feminist thought, these case studies unite around the theory of Black musical space that comes from the lived experiences of African Americans as they improvise through daily life. The central argument builds upon the idea of space-making and the geographic imagination in Black Geographies theory. Williams considers how these musicians interface with contemporary social movements like Black Lives Matter, build alternative institutional models that challenge gender imbalance in improvisation culture, and practice improvisation as joyful affirmation of Black value and mobility. Both Terence Blanchard and Ambrose Akinmusire innovate musical strategies to address systemic violence. Billy Higgins's performance is discussed through the framework of breath to understand his politics of inclusive space. Terri Lyne Carrington confronts patriarchy in jazz culture through her Social Science music project. The work of Andrew Hill is examined through the context of his street theory, revealing his political stance on performance and pedagogy. All readers will be elevated by this innovative and timely book that speaks to issues that continue to shape the lives of African Americans today.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes