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portada elisha and the end of prophetism (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.0 x 16.3 x 1.7 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN
1850759499
ISBN13
9781850759492

elisha and the end of prophetism (en Inglés)

Wesley J. Bergen (Autor) · Andrew Mein (Ilustrado por) · Claudia V. Camp (Ilustrado por) · Sheffield Academic Press · Tapa Dura

elisha and the end of prophetism (en Inglés) - Bergen, Wesley J. ; Mein, Andrew ; Camp, Claudia V.

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Reseña del libro "elisha and the end of prophetism (en Inglés)"

The stories of Elisha the prophet have received scant attention in recent years, perhaps because they are so enigmatic. This study places the Elisha material firmly within the narrative of Genesis-2 Kings, and examines the effect these stories have on the reader's perception of the role of the 'prophet'. Using the narratological theories of Mieke Bal, David Jobling and others, Bergen shows that the Elisha stories present prophetism in a negative light, confining prophets to a rather limited scope of action in the narrative world.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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