Envío GRATIS a TODO el Perú ¡Feliz día del libro!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Florence and Baghdad: Renaissance art and Arab Science (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
312
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780674050044

Florence and Baghdad: Renaissance art and Arab Science (en Inglés)

Hans Belting (Autor) · Harvard University Press · Tapa Dura

Florence and Baghdad: Renaissance art and Arab Science (en Inglés) - Hans Belting

Libro Nuevo

S/ 135,77

S/ 271,53

Ahorras: S/ 135,77

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 22 de Mayo y el Viernes 31 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Florence and Baghdad: Renaissance art and Arab Science (en Inglés)"

The use of perspective in Renaissance painting caused a revolution in the history of seeing, allowing artists to depict the world from a spectator's point of view. But the theory of perspective that changed the course of Western art originated elsewhere--it was formulated in Baghdad by the eleventh-century mathematician Ibn al Haithan, known in the West as Alhazen. Using the metaphor of the mutual gaze, or exchanged glances, Hans Belting--preeminent historian and theorist of medieval, Renaissance, and contemporary art--narrates the historical encounter between science and art, between Arab Baghdad and Renaissance Florence, that has had a lasting effect on the culture of the West. In this lavishly illustrated study, Belting deals with the double history of perspective, as a visual theory based on geometrical abstraction (in the Middle East) and as pictorial theory (in Europe). How could geometrical abstraction be reconceived as a theory for making pictures? During the Middle Ages, Arab mathematics, free from religious discourse, gave rise to a theory of perspective that, later in the West, was transformed into art when European painters adopted the human gaze as their focal point. In the Islamic world, where theology and the visual arts remained closely intertwined, the science of perspective did not become the cornerstone of Islamic art. Florence and Baghdad addresses a provocative question that reaches beyond the realm of aesthetics and mathematics: What happens when Muslims and Christians look upon each other and find their way of viewing the world transformed as a result?

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes