¡Envío GRATIS a TODO el Perú desde S/89!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada In with the in Crowd: Popular Jazz in 1960s Black America (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
228
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.3 cm
Peso
0.34 kg.
ISBN13
9781496851154

In with the in Crowd: Popular Jazz in 1960s Black America (en Inglés)

Mike Smith (Autor) · University Press of Mississippi · Tapa Blanda

In with the in Crowd: Popular Jazz in 1960s Black America (en Inglés) - Smith, Mike

Libro Físico

S/ 170,33

S/ 340,66

Ahorras: S/ 170,33

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "In with the in Crowd: Popular Jazz in 1960s Black America (en Inglés)"

Most studies of 1960s jazz underscore the sounds of famous avant-garde musicians like John Coltrane, Ornette Coleman, and Albert Ayler. Conspicuously absent from these narratives are the more popular jazz artists of the decade that electrified dance clubs, permeated radio waves, and released top-selling records. Names like Eddie Harris, Nancy Wilson, Ramsey Lewis, and Jimmy Smith are largely neglected in most serious work today. Mike Smith rectifies this oversight and explores why critical writings have generally cast off best-selling 1960s jazz as unworthy of in-depth analysis and reverent documentation. The 1960s were a time of monumental political and social shifts. Avant-garde jazz, made by musicians indifferent to public perception aligns well with widely held images of the era. In with the In Crowd: Popular Jazz in 1960s Black America argues that this dominant, and unfortunately distorted, view negates and ignores a vibrant jazz community. These musicians and their listeners created a music defined by socialization, celebration, and Black pride. Smith tells the joyful story of the musicians, the radio DJs, the record labels, and the live venues where jazz not only survived but thrived in the 1960s. This was the music of everyday people, who viewed jazz as an important part of their cultural identity as Black Americans. In an era marked by turmoil and struggle, popular jazz offered a powerful outlet for joy, resilience, pride, and triumph.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes