Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada International Deficit Thinking: Educational Thought and Practice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
276
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367428112
N° edición
1

International Deficit Thinking: Educational Thought and Practice (en Inglés)

Richard R. Valencia (Autor) · Routledge · Tapa Dura

International Deficit Thinking: Educational Thought and Practice (en Inglés) - Richard R. Valencia

Libro Nuevo

S/ 433,60

S/ 867,20

Ahorras: S/ 433,60

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Viernes 12 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "International Deficit Thinking: Educational Thought and Practice (en Inglés)"

International Deficit Thinking: Educational Thought and Practice explores the incontrovertible reality of the persistent and pervasive academic achievement gap in many countries between marginalized students (primarily of color) and their economically advantaged White counterparts. For example, International Deficit Thinking discusses the cases of low-socioeconomic Black and Mexican American students in the United States, Indigenous Māori students in New Zealand, and immigrant Moroccan and Turkish pupils in Belgium. The predominant theoretical perspective that has been advanced to explain the school failure of marginalized students is the deficit thinking paradigm--a parsimonious, endogenous, and pseudoscientific model that blames such students as the makers of their own school failure. Deficit thinking asserts that the low academic achievement of many marginalized students is due to their limited intellectual ability, poor academic achievement motivation, and being raised in dysfunctional families and cultures. Drawing from, in part, critical race theory, systemic inequality analysis, and colonialism/postcolonialism, award-winning author and scholar Richard R.Valencia examines deficit thinking in education in 16 countries (e.g., Canada; Peru, Australia; England; India; South Africa). He seeks to (a) document and debunk deficit thinking as an interpretation for school failure of marginalized students; (b) offer scientifically defensible counternarratives for race-, class-, language-, and gender-based differences in academic achievement; (c) provide suggestions for workable and sustainable school reform for marginalized students.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes