¡Envío GRATIS a TODO el Perú desde S/89!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Intimate Violence: Hitchcock, Sex, and Queer Theory (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
296
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780190214173
N° edición
1
Categorías

Intimate Violence: Hitchcock, Sex, and Queer Theory (en Inglés)

David Greven (Autor) · Oxford University Press · Tapa Blanda

Intimate Violence: Hitchcock, Sex, and Queer Theory (en Inglés) - David Greven

Libro Nuevo

S/ 233,93

S/ 467,87

Ahorras: S/ 233,93

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 28 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Intimate Violence: Hitchcock, Sex, and Queer Theory (en Inglés)"

Intimate Violence explores the consistent cold war in Hitchcock's films between his heterosexual heroines and his queer characters, usually though not always male. Decentering the authority of the male hero, Hitchcock's films allow his female and queer characters to vie for narrative power, often in conflict with one another. These conflicts eerily echo the tense standoff between feminism and queer theory. From a reparative psychoanalytic perspective, David Greven merges queer and feminist approaches to Hitchcock. Using the theories of Melanie Klein, Greven argues that Hitchcock's work thematizes a constant battle between desires to injure and to repair the loved object. Greven develops a theory of sexual hegemony. The feminine versus the queer conflict, as he calls it, in Hitchcock films illuminates the shared but rivalrous struggles for autonomy and visibility on the part of female and queer subjects. The heroine is vulnerable to misogyny, but she often gains an access to agency that the queer subject longs for, mistaking her partial autonomy for social power. Hitchcock's queer personae, however, wield a seductive power over his heterosexual subjects, having access to illusion and masquerade that the knowledge-seeking heroine must destroy. Freud's theory of paranoia, understood as a tool for the dissection of cultural homophobia, illuminates the feminine versus the queer conflict, the female subject position, and the consistent forms of homoerotic antagonism in the Hitchcock film. Through close readings of such key Hitchcock works as North by Northwest, Psycho, Strangers on a Train, Spellbound, Rope, Marnie, and The Birds, Greven explores the ongoing conflicts between the heroine and queer subjects and the simultaneous allure and horror of same-sex relationships in the director's films.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes