Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Just Trying to Have School: The Struggle for Desegregation in Mississippi (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
314
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781496819543
N° edición
1

Just Trying to Have School: The Struggle for Desegregation in Mississippi (en Inglés)

Natalie G. Adams; James H. Adams (Autor) · University Press Of Mississippi · Tapa Blanda

Just Trying to Have School: The Struggle for Desegregation in Mississippi (en Inglés) - Natalie G. Adams; James H. Adams

Libro Nuevo

S/ 195,83

S/ 391,67

Ahorras: S/ 195,83

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Just Trying to Have School: The Struggle for Desegregation in Mississippi (en Inglés)"

After the 1954 Brown v. Board of Education ruling, no state fought longer or harder to preserve segregated schools than Mississippi. This massive resistance came to a crashing halt in October 1969 when the Supreme Court ruled in Alexander v. Holmes Board of Education that ""the obligation of every school district is to terminate dual school systems at once and to operate now and hereafter only unitary schools."" Thirty of the thirty-three Mississippi districts named in the case were ordered to open as desegregated schools after Christmas break. With little guidance from state officials and no formal training or experience in effective school desegregation processes, ordinary people were thrown into extraordinary circumstances. However, their stories have been largely ignored in desegregation literature. Based on meticulous archival research and oral history interviews with over one hundred parents, teachers, students, principals, superintendents, community leaders, and school board members, Natalie G. Adams and James H. Adams explore the arduous and complex task of implementing school desegregation. How were bus routes determined? Who lost their position as principal? Who was assigned to what classes? Without losing sight of the important macro forces in precipitating social change, the authors shift attention to how the daily work of ""just trying to have school"" helped shape the contours of school desegregation in communities still living with the decisions made fifty years ago.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes