Envío GRATIS a TODO el Perú ¡Feliz día del libro!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Moving Pictures, Still Lives (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
304
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780190873882

Moving Pictures, Still Lives (en Inglés)

Libro Nuevo

S/ 262,79

S/ 525,58

Ahorras: S/ 262,79

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 14 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Moving Pictures, Still Lives (en Inglés)"

Moving Pictures, Still Lives revisits the cinematic and intellectual atmosphere of the late twentieth century. Against the backdrop of the historical fever of the 1980s and 1990s-the rise of the heritage industry, a global museum-building boom, and a cinematic fascination with costume dramas and literary adaptations-it explores the work of artists and philosophers who complicated the usual association between tradition and the past or modernity and the future. Author James Tweedie retraces the "archaeomodern turn" in films and theory that framed the past as a repository of abandoned but potentially transformative experiments. He examines late twentieth-century filmmakers who were inspired by old media, especially painting, and often viewed those art forms as portals to the modern past. In detailed discussions of Alain Cavalier, Terence Davies, Jean-Luc Godard, Peter Greenaway, Derek Jarman, Agnès Varda, and other key directors, the book concentrates on films that fill the screen with a succession of tableaux vivants, still lifes, illuminated manuscripts, and landscapes. It also considers three key figures-Walter Benjamin, Gilles Deleuze, and Serge Daney-who grappled with the late twentieth century's characteristic concerns, including history, memory, and belatedness. It reframes their theoretical work on film as a mourning play for past revolutions and a means of reviving the possibilities of the modern age (and its paradigmatic medium, cinema) during periods of political and cultural retrenchment. Looking at cinema and the century in the rear-view mirror, the book highlights the unrealized potential visible in the history of film, as well as the cinematic phantoms that remain in the digital age.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes