¡Envío GRATIS a TODO el Perú desde S/89!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartok: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2007
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0195365828
ISBN13
9780195365825
N° edición
1

Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartok: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés)

Elliott Antokoletz (Autor) · Oxford University Press · Tapa Blanda

Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartok: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés) - Elliott Antokoletz

Libro Nuevo

S/ 357,88

S/ 715,77

Ahorras: S/ 357,88

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 04 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartok: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés)"

Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartók explores the means by which two early 20th century operas - Debussy's Pelléas et Mélisande (1902) and Bartók's Duke Bluebeard's Castle (1911) - transformed the harmonic structures of the traditional major/minor scale system into a new musical language. It also looks at how this language reflects the psychodramatic symbolism of the Franco-Belgian poet, Maurice Maeterlinck, and his Hungarian disciple, Béla Balázs. These two operas represent the first significant attempts to establish more profound correspondences between the symbolist dramatic conception and the new musical language. Duke Bluebeard's Castle is based almost exclusively on interactions between pentatonic/diatonic folk modalities and their more abstract symmetrical transformations (including whole-tone, octatonic, and other pitch constructions derived from the system of the interval cycles). The opposition of these two harmonic extremes serve as the basis for dramatic polarity between the characters as real-life beings and as instruments of fate. The book also explores the new musico-dramatic relations within their larger historical, social psychological, philosophical, and aesthetic contexts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes