¡Envío GRATIS a TODO el Perú desde S/89!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Negotiating Heritage Through Education and Archaeology: Colonialism, National Identity, and Resistance in Belize (Cultural Heritage Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780813066974
N° edición
1

Negotiating Heritage Through Education and Archaeology: Colonialism, National Identity, and Resistance in Belize (Cultural Heritage Studies) (en Inglés)

Alicia Ebbitt Mcgill (Autor) · University Press Of Florida · Tapa Dura

Negotiating Heritage Through Education and Archaeology: Colonialism, National Identity, and Resistance in Belize (Cultural Heritage Studies) (en Inglés) - Alicia Ebbitt Mcgill

Libro Nuevo

S/ 464,21

S/ 928,42

Ahorras: S/ 464,21

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Negotiating Heritage Through Education and Archaeology: Colonialism, National Identity, and Resistance in Belize (Cultural Heritage Studies) (en Inglés)"

Through an innovative approach that combines years of ethnographic research with British imperial archival sources, this book reveals how cultural heritage has been negotiated by colonial, independent state, and community actors in Belize from the late nineteenth century to the present. Alicia McGill explores the heritage of two African-descendant Kriol communities as seen in the contexts of archaeology and formal education. McGill demonstrates that in both spheres, Belizean institutions have constructed and used heritage places and ideologies to manage difference, govern subjects and citizens, and reinforce development agendas. In the communities studied here, ancient Maya cities and legacies have been prized while Kriol histories have been marginalized, and racial and ethnic inequalities have endured. Yet McGill shows that at the same time, Belizean teachers and children resist, maintaining their Kriol identity through storytelling, subsistence practices, and other engagements with ecological resources. They also creatively identify connections between themselves and the ancient cultures that once lived in their regions. Exploring heritage as a social construct, McGill provides examples of the many ways people construct values, meanings, and customs related to it. Negotiating Heritage through Education and Archaeology is a richly informed study that emphasizes the importance of community-based engagement in public history and heritage studies. A volume in the series Cultural Heritage Studies, edited by Paul A. Shackel

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes