¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Noël Carroll and Film: A Philosophy of art and Popular Culture (Film Thinks) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781788312295

Noël Carroll and Film: A Philosophy of art and Popular Culture (Film Thinks) (en Inglés)

Mario Slugan (Autor) · I.B. Tauris · Tapa Dura

Noël Carroll and Film: A Philosophy of art and Popular Culture (Film Thinks) (en Inglés) - Mario Slugan

Libro Nuevo

S/ 460,28

S/ 920,57

Ahorras: S/ 460,28

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Jueves 11 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Noël Carroll and Film: A Philosophy of art and Popular Culture (Film Thinks) (en Inglés)"

Noel Carroll is one of the most prolific, widely-cited and distinguished philosophers of art, but how, specifically, has cinema impacted his thought? This book, one of the first in the acclaimed 'Film Thinks' series, argues that Carroll's background in both cinema and philosophy has been crucial to his overall theory of aesthetics. Often a controversial figure within film studies, as someone who has assertively contested the psychoanalytic, semiotic and Marxist cornerstones of the field, his allegiance to alternative philosophical traditions has similarly polarised his readership. Mario Slugan proposes that Carroll's defence of the notions of truth and objectivity provides a welcome antidote to 'anything goes' attitudes and postmodern scepticism towards art and popular culture, including film. Carroll's thinking has loosened the grip of continental philosophers on cinema studies - from Maurice Merleau-Ponty to Gilles Deleuze and Jacques Lacan - by turning to cognitive and analytical approaches. Slugan goes further to reveal that Carroll's methods of evaluation and interpretation in fact, usefully bridge gaps between these `opposing' sides, to look at artworks anew. Throughout, Slugan revisits and enriches Carroll's definitions of popular art, mass art, horror, humour and other topics and concludes by tracing their origins to this important thinker's relationship with the medium of cinema.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes