Envío gratis a TODO el Perú solo hasta el 14/06  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Radically Listening to Transgender Children: Creating Epistemic Justice Through Critical Reflection and Resistant Imaginations (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781498590372

Radically Listening to Transgender Children: Creating Epistemic Justice Through Critical Reflection and Resistant Imaginations (en Inglés)

Katie Steele; Julie Nicholson (Autor) · Lexington Books · Tapa Dura

Radically Listening to Transgender Children: Creating Epistemic Justice Through Critical Reflection and Resistant Imaginations (en Inglés) - Katie Steele; Julie Nicholson

Libro Nuevo

S/ 427,55

S/ 855,10

Ahorras: S/ 427,55

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Jueves 11 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Radically Listening to Transgender Children: Creating Epistemic Justice Through Critical Reflection and Resistant Imaginations (en Inglés)"

This book is for early childhood educators committed to learning about gender [in]justice as a foundation for creating gender affirming early learning environments for all children including those who are transgender and gender expansive (TGE). The authors engage in progressive and contemporary thinking about gender acknowledging its complexity, intersectionality, diversity and dynamism. They draw on Miranda Fricker's (2007) concepts of testimonial injustice to discuss how young TGE children are considered "too young" to have gender identities or to truly know themselves and hermeneutical injustice to represent the challenges TGE children face in educational environments that do not provide them with linguistic or interpretive tools to help them fully understand and communicate about their gender. Woven throughout the book are the lived experiences and counter-stories of TGE children and adults that privilege their voices and highlight their right to contribute equally to societal understandings of gender and to access all the tools a given society has available at the time to help them name and understand their own experiences. The authors provide discourse, conceptual frameworks and concrete strategies educators can use to inspire resistant social imaginations (Medina, 2013) and actions that improve gender justice for our youngest children.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes