¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Re-Membering History in Student and Teacher Learning: An Afrocentric Culturally Informed Praxis (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
268
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415715126
N° edición
1

Re-Membering History in Student and Teacher Learning: An Afrocentric Culturally Informed Praxis (en Inglés)

Joyce E. King Ellen E. Swartz (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Re-Membering History in Student and Teacher Learning: An Afrocentric Culturally Informed Praxis (en Inglés) - Joyce E. King Ellen E. Swartz

Libro Físico

S/ 682,32

S/ 1.364,64

Ahorras: S/ 682,32

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Re-Membering History in Student and Teacher Learning: An Afrocentric Culturally Informed Praxis (en Inglés)"

What kind of social studies knowledge can stimulate a critical and ethical dialog with the past and present? "Re-Membering" History in Student and Teacher Learning answers this question by explaining and illustrating a process of historical recovery that merges Afrocentric theory and principles of culturally informed curricular practice to reconnect multiple knowledge bases and experiences. In the case studies presented, K-12 practitioners, teacher educators, preservice teachers, and parents use this praxis to produce and then study the use of democratized student texts; they step outside of reproducing standard school experiences to engage in conscious inquiry about their shared present as a continuance of a shared past. This volume exemplifies not only why instructional materials-including most so-called multicultural materials-obstruct democratized knowledge, but also takes the next step to construct and then study how "re-membered" student texts can be used. Case study findings reveal improved student outcomes, enhanced relationships between teachers and families and teachers and students, and a closer connection for children and adults to their heritage.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes