Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Rethinking Centre-Periphery Assumptions in the History of Education (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
220
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781032443003
N° edición
1

Rethinking Centre-Periphery Assumptions in the History of Education (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)

Gonçalves Vidal Diana,Batista Da Silva Vivian (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Rethinking Centre-Periphery Assumptions in the History of Education (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés) - Gonçalves Vidal Diana,Batista Da Silva Vivian

Libro Físico

S/ 433,60

S/ 867,20

Ahorras: S/ 433,60

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Rethinking Centre-Periphery Assumptions in the History of Education (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)"

This collection encompasses a period that spans two centuries, in which Brazil serves as a point of departure and of arrival for the analyses of circuits that, intertwined within the national borders, stimulate the reflection about international transits, hybridizations, and appropriations in a process of transnational circulation of subjects and artifacts, in which pedagogical and social models and knowledges are not excluded. The chapters deal with voyages, trajectories, and exchanges, rethinking the beliefs that for a long time drove politicians, educators, and scholars in search of the best ways to construct national systems of education. Firstly, because they presupposed the existence of fixed and univocal relationships that start from the supposed center toward the regions perceived as peripheral, with no margin for examining the reverse circuit. Secondly, they elided the perception of those territories as transitory and resulting from historically shifting geographic and symbolic constructions. Lastly, they ratified the violence of the processes of exclusion based on the attribution of subalternities brought about by a historiographic narrative in education that presents itself as a reference.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes