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portada screening the blues (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1989
Idioma
Inglés
N° páginas
302
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.1 x 13.8 x 1.8 cm
Peso
0.35 kg.
ISBN
0306803445
ISBN13
9780306803444

screening the blues (en Inglés)

Paul Oliver (Autor) · Da Capo Press · Tapa Blanda

screening the blues (en Inglés) - Oliver, Paul

Libro Físico

S/ 72,74

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  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "screening the blues (en Inglés)"

The noted blues scholar Paul Oliver here examines the many different skeins of the blues form, relating them to other black traditions--musical and religious--and tracing the origin of the blues through the dense, many-colored warp and weft of influences and inspiration. He describes the dozens, Christmas rituals, and the coded (as well as blatant) sexual imagery that has always been a vital element of every popular song tradition. With extensive source notes, photographs, a discography, and two indexes of song titles and singers, this book serves as a sound, serious, and entertaining guide to the blues heritage that has vitalized so much of the world's musical culture.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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