Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Syntactic Theory and the Acquisition of English Syntax: The Nature of Early Child Grammars of English (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1991
Idioma
Inglés
N° páginas
320
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.00
ISBN
0631163581
ISBN13
9780631163589
N° edición
1

Syntactic Theory and the Acquisition of English Syntax: The Nature of Early Child Grammars of English (en Inglés)

Andrew Radford (Autor) · Blackwell Basil · Tapa Blanda

Syntactic Theory and the Acquisition of English Syntax: The Nature of Early Child Grammars of English (en Inglés) - Andrew Radford

Libro Nuevo

S/ 279,16

S/ 558,32

Ahorras: S/ 279,16

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Syntactic Theory and the Acquisition of English Syntax: The Nature of Early Child Grammars of English (en Inglés)"

Between the ages of one-and-a-half and two years children start to form elementary phrases and clauses. This stage of their linguistic development provides the first clear evidence that they have begun to develop a grammar of the language being acquired. It is therefore of paramount importance for any attempt to construct a theory of language acquisition. Drawing data from a corpus of more that 100,000 spontaneous utterances, Andrew Radford demonstrates that the fundamental characteristic of children's earliest structures is that they are essentially lexical and thematic in nature. They show evidence of the acqusition of lexical but not functional categories, and of thematic but not nonthematic constituents. This hypothesis provides a unified account of a wide range of phenomena in early child English including children's nonmastery of determiners, possessives, pronouns, missing arguments, expletives, case, binding, tense, agreement, auxiliaries, infinitives, complementisers, and movement phenomena. This detailed study of children's initial grammars suggests a model of acquisition which is essentially maturational. Different modules of the child's grammar come into operation at different stages of development, triggered by relevant aspects of the child's experience. In this, Radford's account sheds significant light on some of the fundamental questions for the theory of language acquisition.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes