¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Afrocentric Praxis of Teaching for Freedom: Connecting Culture to Learning (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
186
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138904934
N° edición
1

The Afrocentric Praxis of Teaching for Freedom: Connecting Culture to Learning (en Inglés)

Joyce E. King Ellen E. Swartz (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Afrocentric Praxis of Teaching for Freedom: Connecting Culture to Learning (en Inglés) - Joyce E. King Ellen E. Swartz

Libro Físico

S/ 603,85

S/ 1.207,70

Ahorras: S/ 603,85

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 10 de Julio y el Jueves 25 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Afrocentric Praxis of Teaching for Freedom: Connecting Culture to Learning (en Inglés)"

The Afrocentric Praxis of Teaching for Freedom explains and illustrates how an African worldview, as a platform for culture-based teaching and learning, helps educators to retrieve African heritage and cultural knowledge which have been historically discounted and decoupled from teaching and learning. The book has three objectives: To exemplify how each of the emancipatory pedagogies it delineates and demonstrates is supported by African worldview concepts and parallel knowledge, general understandings, values, and claims that are produced by that worldview To make African Diasporan cultural connections visible in the curriculum through numerous examples of cultural continuities--seen in the actions of Diasporan groups and individuals--that consistently exhibit an African worldview or cultural framework To provide teachers with content drawn from Africa's legacy to humanity as a model for locating all students--and the cultures and groups they represent--as subjects in the curriculum and pedagogy of schooling This book expands the Afrocentric praxis presented in the authors' "Re-membering" History in Teacher and Student Learning by combining "re-membered" (democratized) historical content with emancipatory pedagogies that are connected to an African cultural platform.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes