Envío GRATIS a TODO el Perú ¡Feliz día del libro!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Burdens of Aspiration: Schools, Youth, and Success in the Divided Social Worlds of Silicon Valley (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
261
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780814720875

The Burdens of Aspiration: Schools, Youth, and Success in the Divided Social Worlds of Silicon Valley (en Inglés)

Elsa Davidson (Autor) · New York Univ Pr · Tapa Dura

The Burdens of Aspiration: Schools, Youth, and Success in the Divided Social Worlds of Silicon Valley (en Inglés) - Elsa Davidson

Libro Nuevo

S/ 446,17

S/ 892,35

Ahorras: S/ 446,17

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 14 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Burdens of Aspiration: Schools, Youth, and Success in the Divided Social Worlds of Silicon Valley (en Inglés)"

During the tech boom, Silicon Valley became one of the most concentrated zones of wealth polarization and social inequality in the United States—a place with a fast-disappearing middle class, persistent pockets of poverty, and striking gaps in educational and occupational achievement along class and racial lines. Low-wage workers and their families experienced a profound sense of exclusion from the techno-entrepreneurial culture, while middle class residents, witnessing up close the seemingly overnight success of a “new entrepreneurial” class, negotiated both new and seemingly unattainable standards of personal success and the erosion of their own economic security. The Burdens of Aspiration explores the imprint of the region’s success-driven public culture, the realities of increasing social and economic insecurity, and models of success emphasized in contemporary public schools for the region’s working and middle class youth. Focused on two disparate groups of students—low-income, “at-risk” Latino youth attending a specialized program exposing youth to high tech industry within an “under-performing” public high school, and middle-income white and Asian students attending a “high-performing” public school with informal connections to the tech elite—Elsa Davidson offers an in-depth look at the process of forming aspirations across lines of race and class. By analyzing the successes and sometimes unanticipated effects of the schools' attempts to shape the aspirations and values of their students, she provides keen insights into the role schooling plays in social reproduction, and how dynamics of race and class inform ideas about responsible citizenship that are instilled in America's youth.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes