¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the impact of advertising law on business and public policy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1992
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.0 x 15.0 x 2.5 cm
Peso
0.49 kg.
ISBN
0899306179
ISBN13
9780899306179

the impact of advertising law on business and public policy (en Inglés)

Ross D. Petty (Autor) · Quorum Books · Tapa Dura

the impact of advertising law on business and public policy (en Inglés) - Petty, Ross D.

Libro Nuevo

S/ 484,37

S/ 968,75

Ahorras: S/ 484,37

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the impact of advertising law on business and public policy (en Inglés)"

Are U.S. advertising laws ruining competition? Are they helping or hurting consumers? These questions are answered in the first book ever published to present a comprehensive public policy analysis of advertising law. Using insights from communications theory and economic analysis, Professor Petty analyzes all of the recent reported cases under the principal advertising laws. He examines their tendency to discourage beneficial advertising such as explicit comparisons, and analyzes their potential for protecting consumers from significant injury caused by deceptive advertising.The book begins with an innovative analysis of the Constitutional protection afforded advertising under the First Amendment. Petty proposes a simple test for determining whether particular advertising is fully or partially protected by the First Amendment. This novel analysis continues with an overview of advertising law from an evolutionary perspective and social science perspectives on how advertising works. The bulk of the book examines cases under the Lanham and Federal Trade Commission acts, as well as advertising as regulated by the antitrust laws and the U.S. International Trade Commission.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes