Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Perfect Genre. Drama and Painting in Renaissance Italy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
286
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.6 x 17.5 x 2.0 cm
Peso
0.62 kg.
ISBN13
9781409406839

The Perfect Genre. Drama and Painting in Renaissance Italy (en Inglés)

Kristin Phillips-Court (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Perfect Genre. Drama and Painting in Renaissance Italy (en Inglés) - Phillips-Court, Kristin

Libro Físico

S/ 646,76

S/ 1.293,51

Ahorras: S/ 646,76

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Perfect Genre. Drama and Painting in Renaissance Italy (en Inglés)"

Proposing an original and important re-conceptualization of Italian Renaissance drama, Kristin Phillips-Court here explores how the intertextuality of major works of Italian dramatic literature is not only poetic but also figurative. She argues that not only did the painterly gaze, so prevalent in fifteenth- and sixteenth-century devotional art, portraiture, and visual allegory, inform humanistic theories, practices and themes, it also led prominent Italian intellectuals to write visually evocative works of dramatic literature whose topical plots and structures provide only a fraction of their cultural significance. Through a combination of interpretive literary criticism, art historical analysis and cultural and intellectual historiography, Phillips-Court offers detailed readings of individual plays juxtaposed with specific developments and achievements in the realm of painting. Revealing more than historical connections between artists and poets such as Tasso and Giorgione, Mantegna and Trissino, Michelangelo and Caro, or Bruno and Caravaggio, the author locates the history of Renaissance art and drama securely within the history of ideas. She provides us with a story about the emergence and eventual disintegration of Italian Renaissance drama as a rigorously philosophical and empirical form. Considering rhetorical, philosophical, ethical, religious, political-ideological, and aesthetic dimensions of each of the plays she treats, Kristin Phillips-Court draws our attention to the intermedial conversation between the theater and painting in a culture famously dominated by art. Her integrated analysis of visual and dramatic works brings to light how the lines and verses of the text reveal an ongoing dialogue with visual art that was far richer and more intellectually engaged than we might reconstruct from stage diagrams and painted backdrops.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes