Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Religious Paintings of Hendrick Ter Brugghen: Reinventing Christian Painting After the Reformation in Utrecht (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
202
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138109650
N° edición
1

The Religious Paintings of Hendrick Ter Brugghen: Reinventing Christian Painting After the Reformation in Utrecht (en Inglés)

Natasha T. Seaman (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

The Religious Paintings of Hendrick Ter Brugghen: Reinventing Christian Painting After the Reformation in Utrecht (en Inglés) - Seaman, Natasha T.

Libro Físico

S/ 239,80

S/ 479,61

Ahorras: S/ 239,80

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 11 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Religious Paintings of Hendrick Ter Brugghen: Reinventing Christian Painting After the Reformation in Utrecht (en Inglés)"

The first in-depth study of the Utrecht artist to address questions beyond connoisseurship and attribution, this book makes a significant contribution to Ter Brugghen and Northern Caravaggist studies. Focusing on the Dutch master's simultaneous use of Northern archaisms with Caravaggio's motifs and style, Natasha Seaman nuances our understanding of Ter Brugghen's appropriations from the Italian painter. Her analysis centers on four paintings, all depicting New Testament subjects. They include Ter Brugghen's largest and first known signed work (Crowning with Thorns), his most archaizing (the Crucifixion), and the two paintings most directly related to the works of Caravaggio (the Doubting Thomas and the Calling of Matthew). By examining the ways in which Ter Brugghen's paintings deliberately diverge from Caravaggio's, Seaman sheds new light on the Utrecht artist and his work. For example, she demonstrates that where Caravaggio's paintings are boldly illusionistic and mimetic, thus de-emphasizing their materiality, Ter Brugghen's works examined here create the opposite effect, connecting their content to their made form. This study not only illuminates the complex meanings of the paintings addressed here, but also offers insights into the image debates and the status of devotional art in Italy and Utrecht in the seventeenth century by examining one artist's response to them.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes