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portada The Social Psychology of Humor (Current Issues in Social Psychology) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
208
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.4 cm
Peso
0.49 kg.
ISBN13
9780367487195
N° edición
1

The Social Psychology of Humor (Current Issues in Social Psychology) (en Inglés)

Madelijn Strick (Ilustrado por) · Thomas E. Ford (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Dura

The Social Psychology of Humor (Current Issues in Social Psychology) (en Inglés) - Strick, Madelijn ; Ford, Thomas E.

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "The Social Psychology of Humor (Current Issues in Social Psychology) (en Inglés)"

This important new book provides a comprehensive analysis of humor from a social-psychological perspective, addressing questions about the use of humor and its effects in daily life. It examines the social psychology of humor on micro-level phenomena, such as attitudes, persuasion, and social perception, as well as exploring its use and effect on macro-level phenomena such as conformity, group processes, cohesion, and intergroup relations.Humor is inherently a social experience, shared among people, essential to nearly every type of interpersonal relationship. In this accessible volume, Strick and Ford review current research and new theoretical advancements to identify pressing open questions and propose new directions for future research in the social psychology of humor. The book explores fascinating topics such as humor in advertising, political satire, and the importance of a sense of humor in maintaining romantic relationships. It also examines how racist or sexist humor can affect personal and intergroup relations, and discusses how to confront inappropriate jokes.Offering new, precise, and operational conceptions of humor in social processes, this book will be essential reading for students and academics in social psychology, media, and communication studies.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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