¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Tunes for 'toons: Music and the Hollywood Cartoon (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2007
Idioma
Inglés
N° páginas
243
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1
ISBN
0520253116
ISBN13
9780520253117
N° edición
1

Tunes for 'toons: Music and the Hollywood Cartoon (en Inglés)

Daniel Goldmark (Autor) · University Of California Press · Tapa Blanda

Tunes for 'toons: Music and the Hollywood Cartoon (en Inglés) - Daniel Goldmark

Libro Nuevo

S/ 121,67

S/ 243,34

Ahorras: S/ 121,67

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Tunes for 'toons: Music and the Hollywood Cartoon (en Inglés)"

In this first in-depth examination of music written for Hollywood animated cartoons of the 1930s through the 1950s, Daniel Goldmark provides a brilliant account of the enormous creative effort that went into setting cartoons to music and shows how this effort shaped the characters and stories that have become embedded in American culture. Focusing on classical music, opera, and jazz, Goldmark considers the genre and compositional style of cartoons produced by major Hollywood animation studios, including Warner Bros., MGM, Lantz, and the Fleischers. "Tunes for 'Toons" discusses several well-known cartoons in detail, including "What's Opera, Doc?", the 1957 Warner Bros. parody of Wagner and opera that is one of the most popular cartoons ever created. Goldmark pays particular attention to the work of Carl Stalling and Scott Bradley, arguably the two most influential composers of music for theatrical cartoons. Though their musical backgrounds and approaches to scoring differed greatly, Stalling and Bradley together established a unique sound for animated comedies that has not changed in more than seventy years. Using a rich range of sources including cue sheets, scores, informal interviews, and articles from hard-to-find journals, the author evaluates how music works in an animated universe. Reminding readers of the larger context in which films are produced and viewed, this book looks at how studios employed culturally charged music to inspire their stories and explores the degree to which composers integrated stylistic elements of jazz and the classics into their scores.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes