¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Writing Jazz: Race, Nationalism, and Modern Culture in the 1920S (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
332
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138987388
N° edición
1

Writing Jazz: Race, Nationalism, and Modern Culture in the 1920S (en Inglés)

Evans Nicholas M. (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Writing Jazz: Race, Nationalism, and Modern Culture in the 1920S (en Inglés) - Evans Nicholas M.

Libro Físico

S/ 226,22

S/ 452,43

Ahorras: S/ 226,22

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Writing Jazz: Race, Nationalism, and Modern Culture in the 1920S (en Inglés)"

This study examines how early writers of jazz criticism (such as Gilbert Seldes and Carl Van Vechten) and literature (F. Scott Fitzgerald and Langston Hughes)--as well as jazz performers and composers (such as Al Jolson, Sophie Tucker, and George Gershwin)--associated the music directly with questions about identity (racial, ethnic, national, gendered, and sexual) and with historical developments like industrialization. Going beyond the study of melody, harmony, and rhythm, this book's interdisciplinary approach takes seriously the cultural beliefs about jazz that inspired interracial contact, moralistic panic, bohemian slumming, visions of American democracy, and much more. Detailed textual analysis of fiction, nonfiction, film, and musical performance illustrates the complexity of these cultural beliefs in the 1920s and also shows their survival to the present day. In part, jazz absorbed the U.S. cultural imagination due to the nineteenth-century artistic search for music that would define the national character. To the chagrin of Anglo-Saxon nativists, jazz ascended as an exemplar of cultural hybridity and pluralism. The writers and entertainers studied in this volume--most of whom were minorities of Jewish Irish or African heritage--hailed the new social possibilities that they heard and felt in jazz. Yet most of them also qualified their enthusiasm by remaining wary of both the seductions of jazz's commercialization and the loss of ethnic identity in the melting pot.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes