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portada Casablanca: Movies and Memory (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
120
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
081665641X
ISBN13
9780816656417
N° edición
1

Casablanca: Movies and Memory (en Inglés)

Marc Augé (Autor) · Univ Of Minnesota Pr · Tapa Blanda

Casablanca: Movies and Memory (en Inglés) - Marc Augé

Libro Nuevo

S/ 45,56

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Casablanca: Movies and Memory (en Inglés)"

Marc Augé was eleven or twelve years old when he first saw Casablanca. Made in 1942 but not released in France until 1947, the film had a profound effect on him. Like cinephiles everywhere, Augé was instantly drawn to Rick Blaine's mysterious past, his friendship with Sam and Captain Renault, and Ilsa's stirring, seductive beauty. The film-with its recurring scenes of waiting, menace, and flight-occupies a significant place in Augé's own memory of his uprooted childhood and the wartime exploits of his family.Marc Augé's elegant and thoughtful essay on film and the nature of both personal and collective memory contends that some of our most haunting memories are deeply embedded in the cinema. His own recollections of the hurried, often chaotic embarkations of his childhood, he writes, are become intertwined with scenes from Casablanca that have become bigger in his memory through repeated viewings in the movie houses of Paris's Latin Quarter.Seamlessly weaving together film criticism and memoir, Casablanca moves between Augé's insights into the filmgoing experience and his reflections on his own life, the collective trauma of France's wartime history, and how such events as the fall of Paris, the exodus of refugees, and the Occupation-all depicted in the film-were lived and are remembered.
Marc Augé
  (Autor)
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Reconocido antropólogo francés, acuñó el término "no-lugar" para referirse a los lugares de transitoriedad, espacios intercambiables donde el ser humano es anónimo, como los medios de transporte, las grandes cadenas hoteleras, los supermercados, e incluso los campos de refugiados.

Es director de estudios en la École des hautes études en sciences sociales, de la que fue presidente desde 1985 hasta 1995. También ha sido responsable y director de diferentes investigaciones en el Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS).
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