Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Dancehall: From Slave Ship to Ghetto (African and Diasporic Cultural Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2010
Idioma
Inglés
N° páginas
260
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 15.2 x 1.8 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN
9780776607368
ISBN13
9780776607368

Dancehall: From Slave Ship to Ghetto (African and Diasporic Cultural Studies) (en Inglés)

Sonjah Stanley Niaah (Autor) · University of Ottawa Press · Tapa Blanda

Dancehall: From Slave Ship to Ghetto (African and Diasporic Cultural Studies) (en Inglés) - Stanley Niaah, Sonjah

Libro Nuevo

S/ 70,63

S/ 141,25

Ahorras: S/ 70,63

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Chile (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Viernes 14 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Dancehall: From Slave Ship to Ghetto (African and Diasporic Cultural Studies) (en Inglés)"

DanceHall combines cultural geography, performance studies and cultural studies to examine performance culture across the Black Atlantic. Taking Jamaican dancehall music as its prime example, DanceHall reveals a complex web of cultural practices, politics, rituals, philosophies, and survival strategies that link Caribbean, African and African diasporic performance. Combining the rhythms of reggae, digital sounds and rapid-fire DJ lyrics, dancehall music was popularized in Jamaica during the later part of the last century by artists such as Shabba Ranks, Shaggy, Beenie Man and Buju Banton. Even as its popularity grows around the world, a detailed understanding of dancehall performance space, lifestyle and meanings is missing. Author Sonjah Stanley Niaah relates how dancehall emerged from the marginalized youth culture of Kingston's ghettos and how it remains inextricably linked to the ghetto, giving its performance culture and spaces a distinct identity. She reveals how dancehall's migratory networks, embodied practice, institutional frameworks, and ritual practices link it to other musical styles, such as American blues, South African kwaito, and Latin American reggaetòn. She shows that dancehall is part of a legacy that reaches from the dance shrubs of West Indian plantations and the early negro churches, to the taxi-dance halls of Chicago and the ballrooms of Manhattan. Indeed, DanceHall stretches across the whole of the Black Atlantic's geography and history to produce its detailed portrait of dancehall in its local, regional, and transnational performance spaces.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes