¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Discipline, Devotion, and Dissent: Jewish, Catholic, and Islamic Schooling in Canada (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
280
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
1554588413
ISBN13
9781554588411

Discipline, Devotion, and Dissent: Jewish, Catholic, and Islamic Schooling in Canada (en Inglés)

Mcdonough, Graham P. (Autor) · Wilfrid Laurier University Press · Tapa Blanda

Discipline, Devotion, and Dissent: Jewish, Catholic, and Islamic Schooling in Canada (en Inglés) - mcdonough, graham p.

Libro Físico

S/ 216,82

S/ 433,64

Ahorras: S/ 216,82

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Discipline, Devotion, and Dissent: Jewish, Catholic, and Islamic Schooling in Canada (en Inglés)"

The education provided by Canada’s faith-based schools is a subject of public, political, and scholarly controversy. As the population becomes more religiously diverse, the continued establishment and support of faith-based schools has reignited debates about whether they should be funded publicly and to what extent they threaten social cohesion. These discussions tend to occur without considering a fundamental question: How do faith-based schools envision and enact their educational missions? Discipline, Devotion, and Dissent offers responses to that question by examining a selection of Canada’s Jewish, Catholic, and Islamic schools. The daily reality of these schools is illuminated through essays that address the aims and practices that characterize these schools, how they prepare their students to become citizens of a multicultural Canada, and how they respond to dissent in the classroom. The essays in this book reveal that Canada’s faith-based schools sometimes succeed and sometimes struggle in bridging the demands of the faith and the need to create participating citizens of a multicultural society. Discussion surrounding faith-based schools in Canada would be enriched by a better understanding of the aims and practices of these schools, and this book provides a gateway to the subject.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes