Envío gratis a TODO el Perú solo hasta el 14/06  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada How Schools Work (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1991
Idioma
Inglés
N° páginas
206
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0226038122
ISBN13
9780226038124
N° edición
2

How Schools Work (en Inglés)

Rebecca Barr; Robert Dreeben (Autor) · University Of Chicago Press · Tapa Blanda

How Schools Work (en Inglés) - Rebecca Barr; Robert Dreeben

Libro Nuevo

S/ 208,38

S/ 416,77

Ahorras: S/ 208,38

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "How Schools Work (en Inglés)"

As budgets tighten for school districts, a sound understanding of just how teaching and administration translate into student learning becomes increasingly important. Rebecca Barr, a researcher of classroom instruction and reading skill development, and Robert Dreeben, a sociologist of education who analyzes the structure of organizations, combine their expertise to explore the social organization of schools and classrooms, the division of labor, and the allocation of key resources. Viewing schools as part of a social organization with a hierarchy of levels—district, school, classroom, instructional group, and students—avoids the common pitfalls of lumping together any and all possible influences on student learning without regard to the actual processes of the classroom. Barr and Dreeben systematically explain how instructional groups originate, form, and change over time. Focusing on first grade reading instruction, their study shows that individual reading aptitude actually has little direct relation to group reading achievement and virtually none to the coverage of reading materials once the mean aptitude of groups is taken into consideration. Individual aptitude, they argue, is rather the basis on which teachers form reading groups that are given different instructional treatment. It is these differences in group treatment, they contend, that explain substantial differences in learning curricular material.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes