¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching Group Dynamics: Process and Practices (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1992
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0275943801
ISBN13
9780275943806
Categorías

Teaching Group Dynamics: Process and Practices (en Inglés)

Nina Brown (Autor) · Praeger · Tapa Dura

Teaching Group Dynamics: Process and Practices (en Inglés) - Nina Brown

Libro Nuevo

S/ 481,87

S/ 963,73

Ahorras: S/ 481,87

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Martes 16 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching Group Dynamics: Process and Practices (en Inglés)"

This volume concentrates on teaching group dynamics with an experiential, process focus. The procedure for instruction seeks to provide an integration of cognitive and affective components in learning how to tune into, and effectively use, group dynamics. Instructors and supervisors are provided with specific techniques for helping students understand manifestations of resistance, countertransference issues, assuming a process orientation, and dealing with both individual and group-as-a-whole concerns. Immensely practical and classroom tested. Chapter 1 provides an overview and a discussion of ethical principles in group work. Chapter 2 focuses on how to structure the class, including a systematic method for monitoring group sessions, providing feedback to students, and addressing specific ethical concerns such as confidentiality and involuntary group membership. Chapter 3 develops the importance, and a process for, helping students to stay present-centered, keeping the group in a here-and-now focus, and how to recognize process. Chapter 4 presents the barriers to self-awareness and group process. Chapter 5 addresses how developing trust and cohesion in groups leads to therapeutic work on significant issues for group members. Chapter 6 describes the link between what is taking place in the present-centered group session and the past. Chapter 7 focuses on the roles that group members assume and the impact these roles may have on the progress and functioning of the group. Chapter 8 deals with teaching students to recognize and deal with overt and covert conflict in the group. Chapter 9 provides an introduction to the use of expressive techniques in groups. Chapter 10 presents specific exercises that are useful in teaching concepts, ranging from get-acquainted exercises to more complex ones for uncovering the self.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes