¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The End-Purpose of Teaching Social Sciences and the Curricular Inclusion of Social Problems (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
164
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.4 x 17.0 x 1.4 cm
Peso
0.56 kg.
ISBN13
9783036528878

The End-Purpose of Teaching Social Sciences and the Curricular Inclusion of Social Problems (en Inglés)

Ortega-Sánchez, Delfín (Autor) · Mdpi AG · Tapa Dura

The End-Purpose of Teaching Social Sciences and the Curricular Inclusion of Social Problems (en Inglés) - Ortega-Sánchez, Delfín

Libro Nuevo

S/ 203,25

S/ 406,51

Ahorras: S/ 203,25

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The End-Purpose of Teaching Social Sciences and the Curricular Inclusion of Social Problems (en Inglés)"

The most recent scientific literature on the treatment of social problems or controversial social questions in the Social Sciences classroom, and their inclusion into curricula, emphasizes the need to introduce students into large-scale social debates where different points of view exist, different interests are at stake, and where it is desirable that they construct their own opinions in that respect from a critical and reasoned perspective. Work with social problems permits a typology of analysis that includes the relative experience of the past and the expectations for the future in a present that is lived, and to consider the temporal relation on the basis of an analysis of changes and continuities that are observable from a comparative perspective. In the comprehension and interpretation of the historicity of the present and in planning the social future, social problems would have to represent a fundamental curricular tenant that gives relevance to the contemporaneousness of the student. In view of the scarcity of studies in this area, this monograph offers a rich collection of studies aimed at answering two structural research questions: What are the purposes of teaching history and social sciences at today's schools? What is the place of social thought formation and social problems in learning/teaching in Social Sciences?

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes