¡Envío GRATIS a TODO el Perú desde S/89!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Portrait of the Auteur as Fanboy: The Construction of Authorship in Transmedia Franchises (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
234
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781496830470

A Portrait of the Auteur as Fanboy: The Construction of Authorship in Transmedia Franchises (en Inglés)

Anastasia Salter; Mel Stanfill (Autor) · University Press Of Mississippi · Tapa Blanda

A Portrait of the Auteur as Fanboy: The Construction of Authorship in Transmedia Franchises (en Inglés) - Anastasia Salter; Mel Stanfill

Libro Nuevo

S/ 193,31

S/ 386,62

Ahorras: S/ 193,31

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Portrait of the Auteur as Fanboy: The Construction of Authorship in Transmedia Franchises (en Inglés)"

Increasingly over the past decade, fan credentials on the part of writers, directors, and producers have come to be seen as a guarantee of quality media making—the “fanboy auteur.” Figures like Joss Whedon are both one of “us” and one of “them.” This is a strategy of marketing and branding—it is a claim from the auteur himself or industry PR machines that the presence of an auteur who is also a fan means the product is worth consuming. Such claims that fan credentials guarantee quality are often contested, with fans and critics alike rejecting various auteur figures as the true leader of their respective franchises. That split, between assertions of fan and auteur status and acceptance (or not) of that status, is key to unravelling the fan auteur. In A Portrait of the Auteur as Fanboy: The Construction of Authorship in Transmedia Franchises, authors Anastasia Salter and Mel Stanfill examine this phenomenon through a series of case studies featuring fanboys. The volume discusses both popular fanboys, such as J. J. Abrams, Kevin Smith, and Joss Whedon, as well as fangirls like J. K. Rowling, E L James, and Patty Jenkins, and dissects how the fanboy-fangirl auteur dichotomy is constructed and defended by popular media and fans in online spaces, and how this discourse has played in maintaining the exclusionary status quo of geek culture. This book is particularly timely given current discourse, including such incidents as the controversy surrounding Joss Whedon’s so-called feminism, the publication of Harry Potter and the Cursed Child, and contestation over authorial voices in the DC cinematic universe, as well as broader conversations about toxic masculinity and sexual harassment in Hollywood.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes