Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Art Education as a Radical Act: Untold Histories of Education at Moma (Routledge Research in Arts Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032611549
N° edición
1

Art Education as a Radical Act: Untold Histories of Education at Moma (Routledge Research in Arts Education) (en Inglés)

Torres-Vega Sara,Woon Wendy (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Art Education as a Radical Act: Untold Histories of Education at Moma (Routledge Research in Arts Education) (en Inglés) - Torres-Vega Sara,Woon Wendy

Libro Nuevo

S/ 572,89

S/ 1.145,78

Ahorras: S/ 572,89

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Art Education as a Radical Act: Untold Histories of Education at Moma (Routledge Research in Arts Education) (en Inglés)"

This comprehensive volume highlights and centres untold histories of education at MoMA from 1937-2020, using the critical voices of artists, scholars, designers, and educators. Exploring these histories as transformative and paradigm-shifting in museum education, it elevates MoMA educators as vocal advocates for harnessing the educational power that museums inherently possess.Divided into three interlinked parts, the first sheds light on the early educational endeavors of the museum while analyzing the context of art education in the United States. The second part focuses on the tenures of Victor D'Amico and Betty Blayton-Taylor, utilizing the MoMA archives as a primary resource. The third part presents the perspectives of William Burback, Philip Yenawine, Patterson Sims, Deborah F. Schwartz and Wendy Woon as former MoMA Directors of Education in their own words and considers the forces that shaped their work. This timely and unique exploration ultimately aims to trace and understand the fundamental and evolving concerns of a seemingly underexamined profession constantly striving to maintain relevance in an environment marked by institutional, social, and political uncertainty. Exploring the radical acts undertaken to keep the museum true to its original promise, it delineates the paradox whereby education is both central and invisible to the identity of MoMA and museums more broadly and re-centres the conception of the museum as an educational institution.It is designed for scholars, researchers, and post-graduate students interested in arts education, visual literacy, museum studies, and communication studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes