¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinema and Painting: How art is Used in Film (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1996
Idioma
Inglés
N° páginas
320
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.15
ISBN
0292715838
ISBN13
9780292715837
N° edición
1

Cinema and Painting: How art is Used in Film (en Inglés)

Angela Dalle Vacche (Autor) · University Of Texas Press · Tapa Blanda

Cinema and Painting: How art is Used in Film (en Inglés) - Angela Dalle Vacche

Libro Nuevo

S/ 165,44

S/ 330,87

Ahorras: S/ 165,44

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 11 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinema and Painting: How art is Used in Film (en Inglés)"

The visual image is the common denominator of cinema and painting, and indeed many filmmakers have used the imagery of paintings to shape or enrich the meaning of their films. In this discerning new approach to cinema studies, Angela Dalle Vacche discusses how the use of pictorial sources in film enables eight filmmakers to comment on the interplay between the arts, on the dialectic of word and image, on the relationship between artistic creativity and sexual difference, and on the tension between tradition and modernity.Specifically, Dalle Vacche explores Jean-Luc Godard's iconophobia (Pierrot Le Fou) and Andrei Tarkovsky's iconophilia (Andrei Rubleov), Kenji Mizoguchi's split allegiances between East and West (Five Women around Utamaro), Michelangelo Antonioni's melodramatic sensibility (Red Desert), Eric Rohmer's project to convey interiority through images (The Marquise of O), F. W. Murnau's debt to Romantic landscape painting (Nosferatu), Vincente Minnelli's affinities with American Abstract Expressionism (An American in Paris), and Alain Cavalier's use of still life and the close-up to explore the realms of mysticism and femininity (Thérèse).While addressing issues of influence and intentionality, Dalle Vacche concludes that intertextuality is central to an appreciation of the dialogical nature of the filmic medium, which, in appropriating or rejecting art history, defines itself in relation to national traditions and broadly shared visual cultures.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes