¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinema and Urban Culture in Shanghai, 1922-1943 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
369
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1
ISBN
0804735727
ISBN13
9780804735728
N° edición
1

Cinema and Urban Culture in Shanghai, 1922-1943 (en Inglés)

Yingjin Zhang (Autor) · Stanford University Press · Tapa Blanda

Cinema and Urban Culture in Shanghai, 1922-1943 (en Inglés) - Yingjin Zhang

Libro Nuevo

S/ 166,42

S/ 332,85

Ahorras: S/ 166,42

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinema and Urban Culture in Shanghai, 1922-1943 (en Inglés)"

This volume aims both to establish cinema as a vital force in Shanghai culture and to direct attention to early Chinese cinema, a crucial chapter in Chinese cultural history long neglected by Western scholars.The editor’s introduction surveys the history and historiography of Chinese cinema through the 1940’s and identifies subjects and sources that await further research. In Part I, “Screening Romance,” Zhen Zhang discusses how the influence of teahouse culture gradually yielded to cinematic and narrative concerns in the early 1920’s. Kristine Harris’s analysis of a costume drama reveals the director’s cultural heritage and a rich psychological subtext created by new film techniques. Leo Ou-fan Lee examines the ways various urban institutions were utilized to promote a certain type of film culture in Shanghai.In Part II, “Imaging Sexuality,” Andrew Field traces the public perception of cabaret girls in Shanghai, and Michael Chang studies the discursive processes by which three generations of early movie stars were elevated to stardom. Yingjin Zhang contends that prostitution was a focal point in the urban imagination and that its public presentation furnished Chinese filmmakers with a highly contested space for projecting different ideologies.In Part III, “Constructing Identity,” Zhiwei Xiao examines the role Nationalist film censorship played in promoting a new national culture, and Sue Tuohy locates in film music a wide range of conflicting ideals and models. Shelley Stephenson brings us to Japanese-occupied Shanghai, where a Manchurian-born, Chinese-educated Japanese film star masked her true identity.Representing the disciplines of film, literature, and ethnomusicology, the contributors seek to redefine concepts of cinema and urban culture in Chinese historiography. The volume will appeal to scholars whose interests lie, not just in film studies and Chinese history, but in the fields of modernity, urban studies, and popular culture.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes