¡Envío GRATIS a TODO el Perú desde S/89!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Country Soul: Making Music and Making Race in the American South (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.1 x 15.5 x 1.8 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN13
9781469633428

Country Soul: Making Music and Making Race in the American South (en Inglés)

Charles L. Hughes (Autor) · University of North Carolina Press · Tapa Blanda

Country Soul: Making Music and Making Race in the American South (en Inglés) - Hughes, Charles L.

Libro Nuevo

S/ 175,52

S/ 351,03

Ahorras: S/ 175,52

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 28 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Country Soul: Making Music and Making Race in the American South (en Inglés)"

In the sound of the 1960s and 1970s, nothing symbolized the rift between black and white America better than the seemingly divided genres of country and soul. Yet the music emerged from the same songwriters, musicians, and producers in the recording studios of Memphis and Nashville, Tennessee, and Muscle Shoals, Alabama--what Charles L. Hughes calls the "country-soul triangle." In legendary studios like Stax and FAME, integrated groups of musicians like Booker T. and the MGs and the Muscle Shoals Rhythm Section produced music that both challenged and reconfirmed racial divisions in the United States. Working with artists from Aretha Franklin to Willie Nelson, these musicians became crucial contributors to the era's popular music and internationally recognized symbols of American racial politics in the turbulent years of civil rights protests, Black Power, and white backlash. Hughes offers a provocative reinterpretation of this key moment in American popular music and challenges the conventional wisdom about the racial politics of southern studios and the music that emerged from them. Drawing on interviews and rarely used archives, Hughes brings to life the daily world of session musicians, producers, and songwriters at the heart of the country and soul scenes. In doing so, he shows how the country-soul triangle gave birth to new ways of thinking about music, race, labor, and the South in this pivotal period.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes