menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Critical Discourses of the Fantastic, 1712 1831 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138261426
N° edición
1

Critical Discourses of the Fantastic, 1712 1831 (en Inglés)

David Sandner (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Critical Discourses of the Fantastic, 1712 1831 (en Inglés) - Sandner, David

Libro Físico

S/ 256,70

S/ 513,40

Ahorras: S/ 256,70

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 28 de Junio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Critical Discourses of the Fantastic, 1712 1831 (en Inglés)"

Challenging literary histories that locate the emergence of fantastic literature in the Romantic period, David Sandner shows that tales of wonder and imagination were extremely popular throughout the eighteenth century. Sandner engages contemporary critical definitions and defenses of eighteenth- and early nineteenth-century fantastic literature, demonstrating that a century of debate and experimentation preceded the Romantic's interest in the creative imagination. In 'The Fairy Way of Writing, ' Joseph Addison first defines the literary use of the supernatural in a 'modern' and 'rational' age. Other writers like Richard Hurd, James Beattie, Samuel Johnson, James Percy, and Walter Scott influence the shape of the fantastic by defining and describing the modern fantastic in relation to a fabulous and primitive past. As the genre of the 'purely imaginary, ' Sandner argues, the fantastic functions as a discourse of the sublime imagination, albeit a contested discourse that threatens to disrupt any attempt to ground the sublime in the realistic or sympathetic imagination. His readings of works by authors such as Ann Radcliffe, William Beckford, Horace Walpole, Mary Shelley, Walter Scott, and James Hogg not only redefine the antecedents of the fantastic but also offer a convincing account of how and why the fantastic came to be marginalized in the wake of the Enlightenmen

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes