Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Curious Lessons in the Museum: The Pedagogic Potential of Artists' Interventions (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
260
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781409436171
N° edición
1

Curious Lessons in the Museum: The Pedagogic Potential of Artists' Interventions (en Inglés)

Claire Robins (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Curious Lessons in the Museum: The Pedagogic Potential of Artists' Interventions (en Inglés) - Robins, Claire

Libro Físico

S/ 614,52

S/ 1.229,04

Ahorras: S/ 614,52

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 11 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Curious Lessons in the Museum: The Pedagogic Potential of Artists' Interventions (en Inglés)"

Amongst recent contemporary art and museological publications, there have been relatively few which direct attention to the distinct contributions that twentieth and twenty-first century artists have made to gallery and museum interpretation practices. There are fewer still that recognise the pedagogic potential of interventionist artworks in galleries and museums. This book fills that gap and demonstrates how artists have been making curious but, none-the-less, useful contributions to museum education and curation for some time. Claire Robins investigates in depth the phenomenon of artists' interventions in museums and examines their pedagogic implications. She also brings to light and seeks to resolve many of the contradictions surrounding artists' interventions, where on the one hand contemporary artists have been accused of alienating audiences and, on the other, appear to have played a significant role in orchestrating positive developments to the way that learning is defined and configured in museums. She examines the disruptive and parodic strategies that artists have employed, and argues for that they can be understood as part of a move to re-establish the museum as a discursive forum. This valuable book will be essential reading for students and scholars of museum studies, as well as art and cultural studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes