¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Ecstatic Worlds: Media, Utopias, Ecologies (Leonardo) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
366
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262549745

Ecstatic Worlds: Media, Utopias, Ecologies (Leonardo) (en Inglés)

Marchessault Janine (Autor) · Mit Press · Tapa Blanda

Ecstatic Worlds: Media, Utopias, Ecologies (Leonardo) (en Inglés) - Marchessault Janine

Libro Físico

S/ 226,40

S/ 452,80

Ahorras: S/ 226,40

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Ecstatic Worlds: Media, Utopias, Ecologies (Leonardo) (en Inglés)"

When media translate the world to the world: twentieth-century utopian projects including Edward Steichen's "Family of Man," Jacques Cousteau's underwater films, and Buckminster Fuller's geoscope. Postwar artists and architects have used photography, film, and other media to imagine and record the world as a wonder of collaborative entanglement--to translate the world for the world. In this book, Janine Marchessault examines a series of utopian media events that opened up and expanded the cosmos, creating ecstatic collective experiences for spectators and participants. Marchessault shows that Edward Steichen's 1955 "Family of Man" photography exhibition, for example, and Jacques Cousteau's 1956 underwater film Le monde du silence (The Silent World) both gave viewers a sense of the earth as a shared ecology. The Festival of Britain (1951)--in particular its Telekinema (a combination of 3D film and television) and its Live Architecture exhibition--along with Expo 67's cinema experiments and media city created an awareness of multiple worlds. Toronto's alternative microcinema CineCycle, Agnès Varda's 2000 film Les glaneurs et la glaneuse, and Buckminster Fuller's World Game (geoscope), representing ecologies of images and resources, encouraged planetary thinking. The transspecies communication platform the Dolphin Embassy, devised by the Ant Farm architecture collaborative, extends this planetary perspective toward other species; and Finnish artist Erkki Kurenniemi's "Death of the Planet" projects a postanthropocentric future. Drawing on sources that range from the Scottish town planner Patrick Geddes to the French phenomenologist Maurice Merleau-Ponty, Marchessault argues that each of these media experiments represents an engagement with connectivity and collectivity through media that will help us imagine a new form of global humanism.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes