Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Educating the Whole Child for the Whole World: The Ross School Model and Education for the Global era (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
221
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0814738133
ISBN13
9780814738139

Educating the Whole Child for the Whole World: The Ross School Model and Education for the Global era (en Inglés)

Suarez-Orozco, Marcelo M. (Edt)/ Sattin-Bajaj, Carolyn (Edt) (Autor) · New York Univ Pr · Tapa Blanda

Educating the Whole Child for the Whole World: The Ross School Model and Education for the Global era (en Inglés) - suarez-orozco, marcelo m. (edt)/ sattin-bajaj, carolyn (edt)

Libro Nuevo

S/ 158,08

S/ 316,16

Ahorras: S/ 158,08

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Educating the Whole Child for the Whole World: The Ross School Model and Education for the Global era (en Inglés)"

At the dawn of the twenty-first century, we are living in a global era, yet schooling systems remain generally reactive and slow to adapt to shifting economic, technological, demographic, and cultural terrains. There is a growing urgency to create, evaluate, and expand new models of education that are better synchronized with the realities of today’s globally linked economies and societies. Educating the Whole Child for the Whole World examines one such model: the ethos and practices of the Ross Schools and their incubation, promotion, and launching of new ideas and practices into public education. Over the last two decades Ross has come to articulate a systematic approach to education consciously tailored for a new era of global interdependence. In this volume, world-renowned scholars from a variety of disciplines, as well as veteran teachers, administrators, and students, come together to examine some of the best practices in K-12 education in the context of an increasingly interconnected world. Together they explore how the Ross model of education, which cultivates in students a global perspective, aligns with broader trends in the arts, humanities, and sciences in the new millennium. Contributors: Nick Appelbaum, Ralph Abraham, Antonio M. Battro, Sally Booth, Michele Clays, Elizabeth M. Daley, Antonio Damasio, Hanna Damasio, Kurt W. Fischer, Howard Gardner, Vartan Gregorian, Christina Hinton, Hideaki Koizumi, Debra McCall, Carolyn Sattin-Bajaj, John Sexton, Carola Suárez-Orozco, Marcelo M. Suárez-Orozco, William Irwin Thompson, and Sherry Turkle.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes