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portada Evil and Suffering in Jewish Philosophy Paperback (Cambridge Studies in Religious Traditions) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
1997
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0521427223
ISBN13
9780521427227

Evil and Suffering in Jewish Philosophy Paperback (Cambridge Studies in Religious Traditions) (en Inglés)

Leaman (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Evil and Suffering in Jewish Philosophy Paperback (Cambridge Studies in Religious Traditions) (en Inglés) - Leaman

Libro Nuevo

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Reseña del libro "Evil and Suffering in Jewish Philosophy Paperback (Cambridge Studies in Religious Traditions) (en Inglés)"

In this study Oliver Leaman poses two questions: how can a powerful and caring deity allow terrible things to happen to obviously innocent people, and why have the Jewish people been so harshly treated throughout history, given their status as the chosen people? He explores these issues through an analysis of the views of Philo, Saadya, Maimonides, Gersonides, Spinoza, Mendelssohn, Hermann Cohen, Buber, Rosenzweig, and post-Holocaust thinkers.

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