Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Finding the Right Pitch Iii: A Guide to the Study of Advanced Harmony (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
332
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781937214029

Finding the Right Pitch Iii: A Guide to the Study of Advanced Harmony (en Inglés)

David Nivans (Autor) · World Bet Books · Tapa Blanda

Finding the Right Pitch Iii: A Guide to the Study of Advanced Harmony (en Inglés) - David Nivans

Libro Nuevo

S/ 167,23

S/ 334,45

Ahorras: S/ 167,23

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Finding the Right Pitch Iii: A Guide to the Study of Advanced Harmony (en Inglés)"

FINDING THE RIGHT PITCH III: A GUIDE TO THE STUDY OF ADVANCED HARMONY examines diatonicism and chromaticism in tonal music, beginning with the incorporation of minor-mode elements into major ("primary borrowing"), apparent sonorities, and applied chords. This volume includes an introduction to small form and a chapter devoted to modulation. Six varieties of altered triads and sevenths are investigated: degree-inflected dominants, the Neapolitan 6th and Phrygian supertonic, common-tone fully diminished sevenths, augmented 6th chords derived from leading-tone sevenths, the "ethnic" augmented 6th, and alterations of diminished chords other than those originating on the leading tone. Three additional types of modal exchange ("secondary borrowing") are surveyed. Type I of this category arises from the complete interchangeability of parallel major and minor modes. Type II results from the complete interchangeability of major with parallel non-major-minor modes. Type III involves alterations of chords that otherwise exist within types I and II, yielding chords of sonoric substitution. Numerous types of diatonic and chromatic sequences are displayed, within both harmonic and contrapuntal frameworks. FINDING THE RIGHT PITCH III concludes with chords of the ninth, eleventh, and thirteenth. More than 400 examples demonstrate the concepts presented in the text. 332 pages.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes