¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Following Balanchine (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1997
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
300070594
ISBN13
9780300070590
Categorías

Following Balanchine (en Inglés)

Robert Garis (Autor) · Yale University Press · Tapa Blanda

Following Balanchine (en Inglés) - Robert Garis

Libro Nuevo

S/ 205,80

S/ 411,60

Ahorras: S/ 205,80

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Following Balanchine (en Inglés)"

The ballets of George Balanchine are among the great theatrical achievements of the twentieth century. In this extraordinary book, a sensitive and longtime observer describes his experience with and reactions to Balanchine's choreography. Handsomely produced and lavishly illustrated with scenes from the ballets, the book is both a major contribution to dance criticism and an absorbing chronicle of engagement with the work of a great artist. Robert Garis, who has written dance criticism for Partisan Review, The New Republic, and other periodicals, traces his involvement with Balanchine's dances from his first encounter with Apollo in 1945 to his close observation of Balanchine's own company, the New York City Ballet, since its founding in 1948. He explores how Balanchine built a repertory, how and why he chose his dancers, and why his ballets attracted audiences that were both elite and general. He discusses Balanchine's work with two diametrically different dancers, Violette Verdy and Suzanne Farrell, who both inspired major ballets. He considers the artistic consequences of Balanchine's infatuation with Farrell and gives his impressions of Farrell's catastrophic departure in 1969 and her return in 1975, which initiated Balanchine's last great creative period. By testing and retesting his own reactions, by comparing different dancers in the same role and the work of the same dancer in different roles, by describing many ballets in precise but nontechnical detail, Garis invites the reader to share his delight in "judging art in order to form and express an identity."

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes