¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Global Perspectives on Boarding Schools in the Nineteenth and Twentieth Centuries (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
369
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 2.2 cm
Peso
0.51 kg.
ISBN13
9783030990435

Global Perspectives on Boarding Schools in the Nineteenth and Twentieth Centuries (en Inglés)

Gerster, Daniel ; Jensz, Felicity (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Blanda

Global Perspectives on Boarding Schools in the Nineteenth and Twentieth Centuries (en Inglés) - Gerster, Daniel ; Jensz, Felicity

Libro Nuevo

S/ 722,12

S/ 1.444,25

Ahorras: S/ 722,12

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 14 de Agosto y el Miércoles 28 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Global Perspectives on Boarding Schools in the Nineteenth and Twentieth Centuries (en Inglés)"

In the nineteenth and twentieth centuries, thousands of pupils attended boarding schools in various places across the globe. Their experiences were vastly different, yet they all had in common that they were separated from their families and childhood friends for a period of time in order to sleep, eat, learn and move within the limited spatial sites of the boarding school. This book frames these 'boarding schools' as a global and transcultural phenomenon that is part of larger political and social developments of European imperialism, the Cold War, and independence movements. Drawing together case studies from colonial South Africa, colonial India, Dutch Indonesia, early twentieth-century Nigeria, Fascist Spain, Ghana, Nazi Germany, nineteenth-century Ireland, North America and the Soviet Union, this edited collection examines the ways in which boarding schools extracted pupils from their original social background in order to train, mold and shape them so that they could fit intothe perceived position in broader society. The book makes the broader argument that framing boarding schools as a global phenomenon is imperative for a deepened understanding of the global and transnational networks that linked people as well as ideas and practices of education and childhood in the nineteenth and twentieth centuries.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes